niedziela, 7 marca 2021

Kiedy przyjemność zamienia się w strach...

 "Służąca"

Alicja Sinicka

Wydawnictwo Kobiece


Ta książka to bardzo dobry thriller psychologiczny, dopracowany i zaskakujący z nieprzewidywalnym zakończeniem.


Julia jest kobietą dbającą o porządek w mieszkaniach za pieniądze. Kiedy jej stały klient wyprowadza się, poleca ją państwu Borewskim. Pani domu - Maria jest kobietą chłodną, natomiast jej mąż Mikołaj chorobliwie fascynuje się średniowieczem i wszystkim co z nim związane. Już pierwszego dnia Julia otrzymuje od nich propozycje zamieszkania z nimi i służenia im. Nie ma jednak zamiaru przyjmować ich oferty. Niestety wbrew sobie będzie musiała zmienić zdanie, gdyż od tego będzie zależało jej dalsze życie. Co wydarzy się w domu Borewskich? I jakie tajemnice skrywa przeszłość?

Było to moje kolejne spotkanie z tą autorka i muszę powiedzieć, że ta pozycja zdecydowanie przypadła mi do gustu bardziej niż "Stażystka".

Z pewnością na pochwałę zasługuje sam pomysł na tematykę książki. Czytało ją się dobrze, aczkolwiek długo nie mogłam "wgryźć" a początek lektury bardzo mi się dłużył. Jednak na kolejnych stronach było już tylko lepiej.

Bohaterowie również według mnie zostali dobrze wykreowani, choć momentami bardzo mnie drażnili – zwłaszcza główna bohaterka, do której jakoś od samego początku nie zapałałam sympatią. Bardzo irytowało mnie również zachowanie Kacpra – syna państwa Borewskich, który mimo, że zdawał się zorientowany w tym, co dzieje się w jego rodzinnym domu, nic z tym nie konkretnego nie robił i miałam wrażenie, że to po prostu akceptował.

Alicja świetnie potrafi budować napięcie i rozbudzać naszą ciekawość. Sama zastanawiałam się i z niecierpliwością czekałam, co też wydarzy się dalej.
Miałam też wiele momentów, w których analizowałam zachowanie bohaterów i zastanawiałam się, w którym kierunku będą zmierzać. Kiedy już myślałam, że wszystko mi się klaruje to następował zwrot akcji.
Samo zakończenie to była taka wisienka na torcie. Kompletnie się go nie domyślałam i kończąc książkę zbierałam szczękę, bo to wszystko było tak nieprawdopodobne a z drugiej strony tak perfekcyjnie dopracowane.

Książkę zdecydowanie warto przeczytać, bo z pewnością będzie to mile spędzony czas.

Moja ocena: 
⭐⭐⭐+/5


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz